O co chodzi z tymi całymi kaloriami

Do każdego z moich przepisów dołączam informację o tym ile kalorii posiada dana porcja. Starannie przeliczam wartości produktów które dodaje do wypieków, aby te dane były jak najbardziej wiarygodne. Robię to, gdyż chciałabym aby każdy konsument miał świadomość nie tylko co je ale także jaką ma to kaloryczność. W jednym z komentarzy zwrócono mi uwagę, że samo liczenie kalorii jest zawodne. Że najważniejsze jest liczenie głównych składników odżywczych, czyli białka, węglowodanów i tłuszczy, a następnie korzystanie z nich w odpowiednich proporcjach. Blogerka, która mi to zasugerowała ma oczywiście rację. Natomiast ja nie jestem dietetykiem. Jestem fizjoterapeutką i o odżywianiu posiadam tylko wiedzę podstawową, którą chciałabym się tu z wami podzielić. Owszem ten temat bardzo mnie interesuje i chciałabym w przyszłości poszerzyć moją wiedzę w tym kierunku. Dlatego niewykluczone, że z czasem moich informacji na temat będzie tu coraz więcej. Jednak na dzień dzisiejszy posłużę się tym co wiem.

Kiedy wypowiadamy w ogóle słowo „kaloria”, kojarzy się nam to od razu z dietą. A diet mamy na świecie z tysiąc i jeszcze troszkę. Oczywiście wszystkie są niezawodne, a każda lepsza od drugiej.

Dla mnie dieta to całokształt sposobu odżywiania, stylu życia i nawyków codziennych. Każdy z nas jest inny: mamy inny wzrost, inną wagę, inną aktywność fizyczną inną pracę i zainteresowania. Dlatego dla każdego dieta będzie oznaczała coś innego.

Zarówno przy normalnym odżywianiu jak i przy próbach odchudzania powinniśmy zwrócić uwagę na to co jemy i ile jemy. Nie chodzi więc tylko o ilość ale także lub przede wszystkim o jakość tego co jemy. Uważam, że testowanie samych siebie poprzez: „od dziś nie jem w ogóle słodyczy” albo „koniec z makaronem” nie ma racjonalnego uzasadnienia. Im bardziej odmawiamy sobie czegoś tym większą mamy na tą rzecz ochotę. A przecież w każdym produkcie są kalorie i składniki odżywcze, potrzebne dla naszego organizmu. Dlatego tak ważna jest ŚWIADOMOŚĆ tego co jemy, umiar i kilka prostych zasad.

W kolejnym wpisie przedstawię wam kilka wskaźników, mniej i bardziej wiarygodnych, na temat tego czy nasza waga jest prawidłowa. Oraz ile powinniśmy dostarczyć energii z pożywienia naszemu organizmowi, by był on zdrowy i gotowy do funkcjonowania przez cały dzień.

Mam nadzieję że znajdziecie tu jakieś wskazówki, które się wam przydadzą :-)

Życzę wszystkim miłego dnia!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>